2007. május 1., kedd

Lebaszas

A tegnap akkora lebaszast kaptam, hogy belezoldultem. Ilyen is elofordul, az ember teved es viseli a kovetkezmenyeket, a felelosseg ezzel jar. Roviden elmagyarazom. Az epitkezes egyik nagyon fontos lepese az az epitkezesi engedely megszerzese, es ennek az engedelynek alapjaul szolgalnak a bizonyos tervrajzok, DE nem az osszes olyan rajz aminek segitsegevel megepitteted az epuletet. Az epitkezesi engedelyhez szintrajzokat, alaprajzot, homlokzati rajzot, par szerelesi tervet stb kernek. Csak. Ennek a fazisnak, tervrajzok osszesegenek van egy neve is: "faza Proiect pentru Autorizare de Constructie", masneven PAC. ( a PAC tervrajzokon rajta van a polgarmesteri hivatal pecsetje is, amin azt irja, hogy "vizat spre neschimbare", magyarul: elbasztad, hogyha megvaltoztatod!!) Ezek a rajzok viszont, mint ahogy mar emlitettem, nem elegsegesek ahhoz, hogy egy barmit is megepits. Szukseg van a "Proiect Tehnic" es a "Detalii De Executie", PT es DDE. Itt minden megvan, a legaprobb reszletrajz is. Legalabbis meg kene legyen. A PT-t es a DDE-t altalaban az epitkezesi engedely megszerzese utan kb 1 honappal kapja kezhez az ember. Mert azokat elo kell kesziteni, at kell gondolni, meg kell rajzolni stb..stb...hosszu es keserves munka:) Nos, miutan mi megkaptuk a PAC-ot, elkezdtuk az epitkezest, asasok, kiegyenlitobeton, vizszigeteles, vasszereles, alaplemez beontese (pentek ejjel:D). Idokozben a PT es a DDE is hozzank kerult (lassan mar egy honapja). Szombaton vettem eszre CSAK, azt hogy a PAC es PT kozott kulonbsegek vannak. NAGY kulonbsegek. Mivel en a PT segitsegevel iranyitom a munkat, arra "tamaszkodom", az az alap amiutan epitunk, a PACot nemigazan vettem elo, nem volt ra szukseg. Itt rahibaztam. Es olyan kulonbsegek is vannak, mint a szomszed epituletol levo tavolsag. A PACban 1.95 m, a PTben 1.30 m. Evidens, h az 1.30t tartottam be. Mondanom se kell, hogy ezert maximalisan en vagyok a hibas, mert nem vettem eszre csak most. Es megkaptam a lebaszast. Nem kiabalt a fonok, nem beszelt csunyan, de lattam rajta, hogy csalodott es ez nekem eleg volt. Szornyen ereztem magam...Mondjuk o is tudott rola, csak azt hiszem nem tudatosult benne, hogy az mekkora problema amig nem szoltam neki.
Szerencsere, ezeket a hibakat nem lehetetlen kijavitani, meg lehet oldani a problemakat, de minden ilyen "problema" amit orvosolni kell, penzbe kerul. Es ennek en se, aki bonuszt kene kapjon a munka elvegzese utan, es foleg a fonok se orul..Ez majd holnap elvalik. Kivancsi vagyok mit inteznek majd a tervezok...

4 megjegyzés:

Lorinczi Zoltan írta...

Ugy latszik, az a fizetesemeles jol volt idozitve :)

Lutzi írta...

becsszo, en is erre gondoltam ma:))

Névtelen írta...

en is pont orvendtem, hogy egy ilyesmi elott kaptal fizo-emelest :)
velem is hasonlo fordult elo, [az anyagszuksegletet elkurtam egy latszolag egyszeru tetonel, igy a munkasaink, a fonok es az ugyfel is ideges lett] es epp masnapra idozitettem a fonokkel a "targyalast". csodalkoztok-e, hogy meg mindig ugyanazert a penzert dolgozom? :(

Lutzi írta...

@nevenincs

:) nem mondom meg, h en hanyszor "szamoltam" el az anyagszuksegletet annak idejen, az ilyensmi elofordul, nem kell aggodni. Elso fonokom, a jo oreg Paszkany (kommolyan!!!) akkora leckeket tartott, hogy meg a gatyam is reszketett bele mikor az epitotelepre erkezett. Jo iskolaja van az oregnek:)

Most nincsenek akkora gondjaim ezzel kapcsolatban, a fuvarozoink eleg jok, ha vmi gond akad, vagy egyik, vagy masik kisegit. Ezert kell tobb nagyceghez fordulni, szerzodest alairni..barmi van, egyiknek nincs, a masiknak van. Sokszor "megmenekultem" igy:)